VSI SVETI
V vzhodni Cerkvi so že v 4. stoletju
praznovali spomin vseh svetih mučencev.
Obhajali so ga spomladi v povezanosti z
veliko nočjo, ker so se zavedali, da k dovršitvi
Kristusovega poveličanja spada tudi poveličanje
njegovih udov.
Pod vplivom vzhodne Cerkve so proti koncu
6. stoletja uvedli praznik vseh mučencev
tudi v Rimu. Papež Bonifacij IV. pa je 13.
maja leta 610 rimski tempelj Pantheon posvetil
Devici Mariji in vsem mučencem.
Vsi sveti - kot praznik
Misel o praznovanju vseh svetnikov (in
ne več samo mučencev) je dobila oprijemljiv
izraz, ko je papež Gregor III. (731-741)
pri sv. Petru v Rimu posvetil posebno kapelo
v čast Odrešeniku, njegovi Materi, vsem
apostolom, mučencem in vsem svetnikom.
Vsi sveti 1. november
Papež Gregor IV. (827-844) je praznik
izrecno iz 13. maja preložil na 1. november
in ukazal, naj se slovesno praznuje v vesoljni
Cerkvi. Prvo pričevanje, da so v Rimu praznik
vseh svetnikov obhajali 1. novembra, pa
imamo že iz časa pred letom 800.
Razlogi, zakaj je Cerkev uvedla praznik
vseh svetih, nastajajo že kmalu po uvedbi:
število svetnikov je tako narastlo, da se
ni bilo več mogoče spominjati vsakega posebej
v bogoslužju.
Na praznik vseh svetih se spominjamo
predvsem tistih neštetih nebeških izvoljencev,
ki na zemlji njihove skrite, a pred Bogom
in v resnici velike svetosti nihče ni poznal
in priznal.
Morda so živeli med nami, pa nismo vedeli,
kaj je v njih ustvarila Božja milost. Ti
so namreč znali z Božjo pomočjo tisto posvečenje,
ki so ga pri krstu prejeli, v življenju
ohranjati in izpolnjevati (prim. C 40).
Vsi sveti - veseli
praznik
Praznik vseh svetih je vesel praznik,
ki vlije vsako leto veliko tolažbe in poguma
vsem, ki so podali na pot Kristusovih blagrov,
da morejo s potrpežljivostjo in ljubeznijo
zmagovati nad svojimi notranjimi in prav
tako zunanjimi bridkostmi in težavami (prim
C 8).
To je slovesni godovni dan naših dragih,
v Kristusu starejših bratov in sester, ki
so dober boj izbojevali, tek dokončali,
vero ohranili (prim. 2 Tim 4,7).
Zdaj se radujejo v neizrekljivem in veličastnem
veselju (prim. 1 Pt 1,8), s svojim zgledom
svetijo tudi nam, kažejo kako priti do zmage
ter nas podpirajo s svojo priprošnjo, ki
je v zelo veliko oporo naši slabosti.
Bogoslužje potujoče Cerkve se na ta praznik
pridružuje nebeški Cerkvi in z njo vred
poveličuje Gospoda, ki je vir svetosti in
slava izvoljenih. To izraža tudi praznični
hvalospev:
Danes v duhu gledamo tvoje sveto mesto, nebeški
Jeruzalem, ki je naša domovina.
Tam te obdajajo množice naših srečnih
bratov in sester in te vse veke slavijo.
Radujemo se poveličanja vseh svetih
članov Cerkve in ob njihovem zgledu in
priprošnji v veri potujemo obljubljeni
sreči naproti.
(F. Oražem, Leto Kristusove
skrivnosti, 111-113)
*
obvezno
|