ADVENT, ADVENTNI
ČAS - PRIPRAVA NA BOŽIČ
|
Advent
- priprava za božič
Pomembno je, da se v življenju ustavimo
in da razmislimo o svojem duhovnem življenju
in svojem odnosu do Boga in bližnjega.
Pomen adventa
Latinska beseda »adventus«
pomeni »prihod«. V krščanskem
jeziku se to nanaša na prihod Jezusa Kristusa.
Cerkvena liturgija imenuje advent vse štiri
tedne pred božičem in jih pojmuje kot priložnost
za pripravo na Gospodov prihod z upanjem
in kesanjem.
Liturgična barva za ta čas je vijoličasta,
kar pomeni spokornost.
Adventni čas je za kristjane poseben
čas, ker nas vabi, da se spomnimo na preteklost,
nas spodbuja, da živimo v sedanjosti in
da se pripravimo na bodočnost.
Trojni namen adventa:
- Spominjati se preteklosti:
Praznovati in premišljevati o Jezusovem
rojstvu v Betlehemu. Gospod je že prišel
in se rodil v Betlehemu. Utelesil se
je, postal človek, poln skromnosti in
uboštva. Prišel je kot kdorkoli od nas,
človek med ljudmi. To je bil njegov
prvi prihod.
- Živeti v sedanjosti: Kar
pomeni, da vsak dan našega življenja
doživljamo »prisotnost Jezusa
Kristusa« v sebi in da je On po
nas prisoten v svetu. Živeti v pravičnosti
in ljubezni, vselej budni; hoditi po
Gospodovi poti.
- Priprava na bodočnost: Pripravimo
se na »parusijo«, to je
na drugi prihod Jezusa Kristusa v veličastvu
njegove slave. Tedaj bo prišel kot Gospod
in Sodnik vseh narodov in bo nagradil
z Nebesi vse, ki so v Njega verovali
in živeli kot zvesti otroci Gospodovi
in dobri bratje drugim. Čakamo na Njegov
veličasten prihod, ki nam bo prinesel
odrešenje in večno življenje brez trpljenja.
V Evangeliju nam pogostokrat govori Jezus
Kristus o Parusiji in pravi, da »ne
vemo ne dneva ne ure«, ko se bo to
zgodilo. Zato nas Cerkev v Adventu vabi,
da se pripravimo na ta dogodek s pregledom
naše preteklosti in načrtovanjem naše bodočnosti.
Pregled: Izkoristiti moramo ta čas za
razmislek o tem, koliko smo bili doslej
dobri, in kaj bomo storili, da bomo boljši
kot do zdaj. Pomembno je, da se v življenju
ustavimo in da razmislimo o svojem duhovnem
življenju in svojem odnosu do Boga in bližnjega.
Sleherni dan moremo in moramo biti boljši.
Načrtovanje: V Adventu moramo načrtovati,
da bomo dobri ne samo v tem času, temveč
vselej. Premisliti moramo, kaj nas najbolj
stane in naredimo sklepe, da ne pademo v
iste napake.
Pomnimo:
- Advent je čas štirih tednov pred
božičem.
- Advent je čas priprave, upanja in
kesanja za naše grehe, ob pričakovanju
prihoda našega Gospoda.
- V Adventu se pripravljamo na božič
in na drugi Kristusov prihod na svet,
ko se bo vrnil kot Kralj vsega vesolja.
- Ta čas je priložnost, da pomislimo,
kakšno je bilo naše duhovno življenje,
naše življenje v odnosu z Bogom in priložnost,
da se na novo spreobrnemo.
- Je tudi čas, ko si lahko začrtamo
smer svojega življenja in sklenemo,
kako lahko postanemo boljši kot doslej.
Varujmo svojo vero
V tem času pa nas »bombardirajo«
z reklamnimi oglasi za nakupavanje vsega
mogočega in nas vabijo na vsa mogoča praznovanja.
Vse to pa nas utegne privesti do tega, da
pozabimo na pravi smisel Adventa.
Potrudimo se, da bomo živeli ta liturgični
čas poglobljeno, v krščanskem smislu.
Na ta način bomo preživeli Gospodov božič
prevzeti od Njega, ki je Gospod božiča.
Advent med pravljico
in resničnostjo
- Kako pričakovati božič, da se
bo Jezus naselil v nas:
»Pustite otroke, naj prihajajo
k meni, in ne branite jim, kajti takšnih
je Božje kraljestvo. Resnično, povem vam:
Kdor ne sprejme Božjega kraljestva kakor
otrok, nikakor ne pride vanj« (Mr
10, 14b-15).
Z decembrom se začenja adventni
čas. Čas pričakovanja, čas upanja, čas luči.
Pričakovanje nečesa novega, velikega je
glavna misel adventa. Kaj čakamo? Kaj se
bo zgodilo? Odgovor je na dlani in ga pozna
vsak otrok. Čakamo Gospoda, Odrešenika.
A Jezus Kristus je že prišel. Rodil
se je pred dobrimi 2000 leti v Betlehemu.
Živel je na zemlji, učil, ozdravljal Ijudi,
trpel, umrl, vstal od mrtvih in šel v nebesa.
Njegovo rojstvo in življenje je bilo nekaj
edinstvenega v zgodovini človeštva. Hkrati
pa je učil, da je sredi med nami, ko sta
dva ali so trije zbrani v njegovem imenu.
Pri vsaki maši je navzoč v podobi kruha
in vina. V nas je, kajti takrat, ko ga ljubimo,
kot sam pravi, bosta On in Oče prišla k
nam in se naselila v nas.
Boljše vprašanje je: Kako čakati? Nanj
odgovori zgled Marije, Jezusove matere,
nosečnice, ki pričakuje otroka. Bila je
polna pričakovanja, molila, bila pripravljena,
da rodi Jezusa.
Veselje, mir, jasnost. Jezus je že tukaj,
ne samo med nami, ampak tudi v nas. Živi
v nas kot droben otrok v maternici, ki čaka
na porod.
Božič za nas ni samo 25. decembra. Božič
je, ko zaživi Jezus otrok v naši ljubezni.
Božič je, ko Jezus postane stvaren, resničen.
Da bi Jezus postal resničen, moramo pomagati,
da se to zgodi: prek našega čakanja, prek
naše molitve in včasih tudi prek naših bolečin.
Zgled Marije, ki pričakuje umirjena v
tihem veselju, je v današnjem času vedno
večji izziv.
December je poln nakupovalne mrzlice,
božičnih in prednovoletnih zabav, okraševanja
domov, prometnih zamaškov zaradi snega in
množice Ijudi, ki se vračajo domov za praznike.
Vendar si moramo ravno v tem času prizadevati
za trenutke tišine in miru v naših srcih,
v naših družinah.
Adventni in božični čas je čas, ko naše
dnevne sobe postanejo svetišča. V adventu
prižigamo sveče na adventnem venčku, pozneje
postavimo jaslice in postavimo vanje novorojenega
Jezusa.
Ob jaslicah molimo, s kadilom in blagoslovljeno
vodo blagoslovimo dom. Čudovit čas za stare
in mlade, odrasle in otroke. Čas, ko se
družina lahko neverjetno poveže in zraste.
Pogosto slišimo, da je božič samo za
otroke. In res je za mnoge majhne otroke
čaroben čas migljajočih lučk, bleščečih
okraskov, daril, zabav, pesmi in jaslic.
V današnji porabniški družbi je božič pravljica.
Velikokrat slišimo izraz božična pravljica.
V njej nastopajo angeli, pastirji, novorojeni
otrok, ki bo postal kralj, osliček, kamele,
trije kralji in zvezda repatica.
Če k temu dodamo še božička in njegove
severne jelene in malho polno daril, dobimo
pocukran izdelek, ki vsaj za nekaj dni prežene
bridkost in bolečino resničnega sveta. To
traja nekaj časa, dokler ne pogledamo v
denarnico, dokler se ne vrnemo na delo,
v šole, v ranjeno in zlomljeno človeško
resničnost.
In v tem je prevara tega sveta. Na ves
glas nam trobijo, uživajte te pravljične
dneve miru in sreče, kupite si čim več daril,
obdarujte se, odklopite se od resničnosti,
zabubite se v svoj popek, potem pa nazaj
na delo do naslednjih praznikov. Ne moti
me obdarovanje, praznovanje; skrbi me odklop
od resničnosti. Božič je v resnici takrat,
ko Jezus postane stvaren, resničen.
Seveda so v božični zgodbi še vedno angeli,
pastirji, novorojeni otrok, ki bo postal
kralj, morda osliček in zvezda repatica.
Ostalo so nepotrebni posladkani dodatki.
So pa tudi stvari, ki so običajno zamolčane.
Marija je najstniška mamica in o njenem
otroku govorijo, da je nezakonski. Jožef
in Marija sta brezdomca, klošarja in verjetno
brez prebite pare.
- Prisiljena sta bežati za golo preživetje
in postaneta begunca zaradi Herodovega
Ijubosumja in strahu. Ta
isti Herod z največjo lahkotnostjo pokolje
skupino majhnih betlehemskih otrok,
da bi si tako ohranil svoj politični
položaj. Revščina, škandal, brezdomstvo,
nesprejemanje, begunstvo, krutost do
nedolžnih otrok - vse to zelo diši po
današnjem resničnem položaju v svetu.
Če povemo celotno zgodbo, to ni več
pravljica za otroke.
- To je zgodba o Jezusu. Imenujejo
ga Emanuel, Bog z nami, z nami deli
muke in utrujenost, z nami živi v temi
nesprejemanja in bolečine in hkrati
s svojim življenjem in učenjem kaže
na božjo resnico in slavo. Postal je
kralj, resnični kralj, a njegova krona
je bila iz trnja, njegovo ogrinjalo
je bilo popljuvano, njegov prestol je
bil lesen križ za zločince.
- Večina njegovih podanikov so bili
Ijudje z roba družbe, revni, trpeči
in žalostni. Vplivne osebe so ga zavrgle,
duhovniki so ga prekleli, močni so ga
obsodili. Vendar je zmagal, skupaj z
Očetom, ker ga smrt ni mogla vkleniti.
Vstal je od mrtvih, se prikazal učencem
in se še vedno razodeva tistim, ki ga
iščejo v sedanjosti.
- Tako je vsa božična skrivnost obsežena
v besedi Emanuel. Bog z nami, Bog na
naši strani, Bog s človeškim obrazom,
Bog, ki trpi z nami in za nas, Bog,
ki nas pozna po imenu.
- Bog ni božiček, ki živi odmaknjeno
življenje na severnem polu in nas enkrat
na leto razveseli s svojim prihodom
in se naslednje jutro že spet vrne v
svojo kočo. Dva tisoč let ni zmanjšalo
sijajnosti čudeža, slava se ni zmanjšala.
Ta Jezus v hlevčku je naš Emanuel, naš
Odrešenik, naš brat in prijatelj, naš
Gospod in Bog.
Tako smo tudi mi del te nikoli končane
zgodbe o resnici in slavi Besede, ki je
postala meso.
- Naša srca so lahko zaprta vrata
gostiln in prenočišč ali pa jasli, v
katere bo položen Jezus. Lahko smo pastirji,
ki veselo tečejo pozdravit otroka, duhovniki,
ki vse skupaj zavrnemo kot le še en
izbruh verske blaznosti, ali pa kot
Herod, ki na Jezusa gleda kot na grožnjo,
ki jo mora odpraviti. Jezusovemu rojstvu
se lahko približamo z utrujenim cinizmom
odraslih ali z otroško odprtostjo in
s čudenjem.
Da bi božič zares čudežno deloval, potrebujemo
otroško srce in otroške oči. Jezus je rekel,
če ne postanemo kakor otroci, ne pridemo
v božje kraljestvo. Božič je za otroke vseh
starosti.
Samo otrok lahko gleda v svetlo zvezdo
repatico, ne da bi pomežiknil, le otrok
lahko sliši mrzle besede »ni prostora«
znova in znova, ne da bi obupal ali se jezil.
Le otrok lahko vstopi v hlevček, ne da bi
se zgražal. Le otrok lahko sliši angele
in teče v Betlehem, da bi počastil Boga.
Gospod, pomagaj mi biti otrok ta božič.
- Odrasli povejte to božično zgodbo
svojim otrokom. Povejte jo večkrat,
povejte jo v celoti. Izkoristite letošnji
advent, da boste pričakali Jezusovo
rojstvo kot Marija, v miru, veselju.
Ko se boste zbrali pri nedeljskem kosilu,
prižgite sveče na adventnem venčku in
molite. Molite skupaj z otroki. Okrasite
stanovanje, zasujte se z darili, praznujte
v veselju, in Jezus, Emanuel, naj bo
z vami.
*
obvezno
|