Srce
Jezusovo
Osem dni
po prazniku Svetega Rešnjega telesa in Rešnje
krvi obhaja Cerkev praznik Srca Jezusovega.
Praznik skuša prodreti v globino in notranje
jedro Kristusove skrivnosti, v jedro, iz
katerega pritekajo vsa velika dela v naše
odrešenje, posebno še Kristusova daritev
na križu.
In to je tista ljubezen, ki je bila od
vekov skrita v brezdanjih globinah troedinega
Boga, ki pa si je prevzela našo človeško
naravo in nas v Kristusu začela ljubiti
tudi s človeškim srcem ter dosegla svoj
vrhunec v kalvarijski daritvi, ko so iz
prebodene Kristusove strani začele teči
reke žive vode, ki odslej nikdar več ne
bodo usahnile.
- Zgodovina češčenja Jezusovega Srca
se začenja z apostolom Janezom, ki se
je naslonil na Jezusove prsi (prim.
Jn 13, 15; 21, 20) in apostola Pavla,
ki je svoje vernike imel rad v Ljubezni
Jezusa Kristusa (prim. Flp 1, 8).
- Češčenje Jezusovega Srca so širili
srednjeveški mistiki, posebno sveti
Bernard, sveti Bonavetura
in sveti Bernardin; v tem času
so nastale priljubljene pesmi, litanije
in podobe Jezusovega Srca.
V 14. stoletju je ta pobožnost nekoliko
pojenjala. Spet pa se je poživila v 16.
in 17. stoletju, za kar ima velike zasluge
Janez Eudes, ki ga je papež Pij X. Imenoval
začetnika, učitelja in apostola liturgičnega
češčenja Srca Jezusovega, ker je leta 1670
napisal besedilo za molitveno bogoslužje
(brevir) in za mašo v čast Srcu Jezusovemu.
Leta 1672 in dalje pa so že smeli povsod
v kongregaciji, ki jo je ustanovil, obhajati
poseben praznik v čast Srcu Jezusovemu.
Ob stoletnici, odkar je bil praznik Srca
Jezusovega razširjen na vso katoliško Cerkev,
je Pij XII. leta 1956 izdal okrožnico Zajemali
boste (Haurietis aquas), kjer je
podal vsestransko in globoko teologijo Srca
Jezusovega.
Pavel VI. je leta 1965 napisal okrožnico
Nedoumljivo bogastvo Kristusovo. V njej
je znova naglasil pomembnost Srca Jezusovega.
V duhu drugega vatikanskega koncila je močno
poudaril zvezo, ki jo ima to češčenje z
evharistijo posebej z njenim daritvenim
značajem, se pravi z mašo in obhajilom kot
daritvenim obredom.
- Češčenje Srca Jezusovega
se nanaša na tisto, kar je pri Kristusu
in sploh pri skrivnosti odrešenja
najglobljega, kar zajema iz globin
njegove Božje - človeške ljubezni.
- Častiti Srce Jezusovo torej
pomeni častiti Jezusovo osebo s
posebnega vidika njegove odrešenjske
ljubezni Zato je jasno, da ta pobožnost
nikakor ne nasprotuje drugim zdravim
pobožnostim, ki jih Cerkev priporoča,
temveč jih krepi, poglablja in prešinja.
- Vir: France Oražem; Leto Kristusove skrivnosti 87 - 88
* obvezno
|