Cvetna
nedelja, je nedelja pred veliko nočjo. S
cvetno nedeljo se začne neposredna priprava
na Veliko noč, ki je največji praznik v
krščanstvu, in uvaja dneve velikega tedna.
Prvi dan velikega tedna je cvetna nedelja
ali oljčna nedelja, ko bogoslužje povdarja
Jezusov slovesni vhod v mesto Jeruzalem.
Sveti Evangelij slikovito prikazuje prihod
našega Gospoda Jezusa v Jeruzalem. Cvetna
nedelja ali oljčna nedelja je dan,
ko se tega spominjamo.
Kristus je najprej obudil Lazarja od
mrtvih. Ljudske množice so prihajale, da
bi videle Jezusa Kristusa in Lazarja. Mnogi
so zatem odpotovali v Jeruzalem na Judovski
praznik Pashe. Pasha je spomin na osvoboditev
iz egiptovskega suženjstva.
Hitro se je razvedelo, da je Jezus Kristus
na poti v Jeruzalem. Množica je bila navsušena
nad Kristusom.
Prihajali so oljčnimi vejami in cvetjem
in pozdravljali Jezusa Kristusa: „Hozana
na višavah, blagoslovljen je kralj judovski,
ki prihaja v imenu Gospoda.“
Apostoli so Jezusu pripeljali oslico,
da bi Kristus zmagoslavno prijahal na njej
v mesto. V tem trenutku se slišijo vzkliki
veselja in petje množice, ki razglašuje
Jezusa Kristusa za Kralja.
Mnogi prisotni so bili prepričani, da
bo Jezus Kristus osvobodil Jude rimskega
suženjstva in sebe razglasil za zemeljskega
kralja.
Jezus Kristus se je v nekem trenutku
klicev dobrodošlice zaustavil in gledajoč
Jeruzalem, zajokal nad tem mestom.
Z prihodom Jezusa Kristusa v Jeruzalem,
na cvetno nedeljo, se v resnici začenja
uresničenje Jezusovega kraljestva. Vendar
to ni, zemeljsko kraljestvo z oboroženo
vojsko, policijo in državnim uradništvom,
temveč kraljestvo ljubezni in miru, katero
bo zavladalo v srcih ljudi, mož, žena in
otrok.
Jezus Kristus je bil razglašen za kralja,
vendar ne tako, kot svet običajno razumeva
kraljestvo.
Do današnjega dne in za zmeraj, je Jezus
Kristus kralj. Njegovo kraljestvo je tudi
tukaj med nami.
Ker je On kralj in kralj je nebes in
zemlje do dokončanja odrešenjske zgodovine,
potem smo mi njegovi podaniki. Ta odnos
pa ima za nas posebne obveze.
Kot kristjani, se spodobi, da spoštujemo
našega Kralja, ker on od nas najprej zahteva
poslušnost naših src, se mu obračamo z ljubeznijo
in spoštovanjem do Njegovega nauka. To je
da imamo radi drugi druge. Kakor tudi sebe.
Kot kraljevi podaniki, Ga poslušajmo,
saj nam je dal zakone in zapovedi, ki so
napisani v Svetem Evangeliju.
Kolikor bomo Jezusa Kristusa ljubili,
ga poslušali, toliko bolj nam bo to ljubezen
vračal in poslušal naše prošnje.
Ostali zvesti Jezusu Kristusu, nam ne
bo ničesar manjkalo.
Jezus Kristus, ni prišel v jeruzalem,
da bi bil razglašen za kralja zemeljskega
kraljestva, temveč da za nas trpi, umre
in s svojim vstajenjem premaga smrt, da
nas odkupi pri svojem Očetu.
Cvetna nedelja je praznik, ki ga moramo
gledati v povezavi na Veliki petek in Kristusovo
vstajenje.
Obredi cvetne nedelje, zlasti
procesija, zelenje in branje evangeljskega
poročila o Jezusovem trpljenju, imajo svoj
izvor v bogoslužnih navadah jeruzalemske
Cerkve, ki so poznane že iz 4. stoletja.
Po vzorcu tamkajšnje liturgije so urejeni
tudi sedanji obredi, ki so bili prenovljeni
po drugem vatikanskem koncilu.
Obred se začenja z blagoslovom zelenja
pred cerkvijo, ki ga nato v procesiji med
petjem slavilnih pesmi nesemo v cerkev.
Zelenje (oljčne vejice in različne vrste
butar) verniki izbirajo in povezujejo po
posebnih krajevnih navadah in ga blagoslovljenega
nesejo domov.
Cvetna nedelja, je tudi dan, ko mnoge
krščanske skupnosti na slovenskem tekmujejo,
kdo bo naredil večjo ali lepšo butaro
V cerkvi je nato med mašo slovesno branje
ali petje pasijona (odlomka iz evangelija,
ki poroča o Jezusovem trpljenju od zadnje
večerje do snemanja s križa in pokopa v
grob – prim. Mt 26,14–75; 27,1–66; Mr 14,10–15,47;
Lk 22,1–23,56).
*
obvezno
|