BINKOŠTI - PRIHOD SVETEGA DUHA
|
Binkošti
Beseda binkošti izvira iz grške besede
pentekoste, to je petdeseti, namreč petdeseti
dan.
Binkoštna nedelja, kot že rečeno, spet
velja za sklep petdesetdnevnega praznovanja
Kristusovega vstajenjskega slavja.
|
|
K poveličanemu življenju pri Očetu spada
tudi podaritev Svetega Duha, s katerim nas
poveličani Kristus že sedaj pripravlja deležne
notranjega življenja troedinega Boga.
Z vnebohodom je šel Kristus vidno v popolno
zunanjo oddaljenost od svojih učencev. Dnevi
prikazovanj so bili s tem končani.
Toda prav zanimivo je, da evangelist
Luka u a poroča o veselju nad vnebohodom.
„Peljal jih je ven, tja proti Betaniji.
Povzdignil je roke in jih blagoslovil. Med
tem ko jih je blagoslavljal, se je ločil
od njih in se vzdignil v nebesa. Oni pa
so padli pred njim na obraz. Nato so se
pa v velikem veselju vrnili v Jeruzalem.
Bili so ves čas v templju in poveličevali
Boga“(Lk 24, 50-53).
- S tem dovolj jasno pove, da so ob vnebohodu
Jezusovi učenci imeli pred očmi vse kaj
več kakor ločitev. Saj to v bistvu sploh
ni bila ločitev, temveč pritegnitev Jezusa
v večjo bližino. Zato je tudi razumljivo, da evangelist Matej‚
namesto vnebohoda navaja kar Jezusovo obljubo:
„Vedite pa jaz, sem z vami vse dni do dovršitve
sveta“ (Mt 28, 20).
- Pri tem pač misli na novo skrivnostno
trajno Kristusovo navzočnost, ki se je začela
z vnebohodom.
- Veliko veselje prič Kristusovega vnebohoda
je vhod v radost, ki sedaj nič več ne preneha
in ki nastane povsod tam, kjer kdo res postane
kristjan.
Kristusova fizična navzočnost je prenehala,
nastala pa je bogatejša navzočnost na duhovni
zakramentalni ravni.
Ta navzočnost pa se bistveno uresničuje
po Svetem Duhu, ki je Duh poveličanega Kristusa,
povišanega na Božjo desnico.
Delovanje Svetega Duha se je posebno
pokazalo na binkoštni praznik, ko so bili
učenci napolnjeni s Svetim Duhom in začeli
pogumno pričevati Jezusu Kristusu in njegovem
odrešenjskem delu.
- Tako so v moči Svetega duha zamesili
kvas Božje besede v testo človeške zgodovine.
Apostol Peter je zbrani množici oznanil
križanega in vstalega Kristusa kot odrešenika
sveta. „Tisti, ki so sprejeli njegovo besedo,
so se dali krstiti; in tega dne se jim je
pridružilo tri tisoč ljudi“ (Apd 2, 41).
Veliko začudenje je pri ljudeh vzbudil
poseben dar (karizma) govorjenja in razumevanja
tujih jezikov (glosolalija).
Apostoli so govorili „v tujih jezikih,
kakor jim je dal Duh izgovarjati“(Apd 2,
4), in v tej veliki množici ljudi jih je
„vsakdo slišal govoriti v svojem jeziku“(Apd
2, 6).
Ljudje so jim s srcem prisluhnili ker
so čutili, da so nagovorjeni v globini svoje
osebnosti. Ta čudež razumevanja jezikov
in edinosti ima poseben pomen.
Zgodba o babilonskem stolpu kaže, kako
je greh najgloblji vzrok nerazumevanja med
ljudmi in odtujitve med narodi. V moči Kristusovega
odrešenja pa na binkoštni praznik Sveti
Duh začenja novo obdobje razumevanja in
edinosti.
Ta dogodek napoveduje tudi vesoljnost
Kristusovega oznanila odrešenja. Kristus
sam je v svojem zemeljskem življenju res
deloval samo med judovskim narodom, izvoljenim
ljudstvom stare zaveze.
Zdaj pa Sveti Duh izbira v Jezusovem
imenu vse narode v novo Božje ljudstvo ob
spoznanju in ljubezni pravega Boga.
|
- Na prve binkošti je bila rojena iz Božjega
Duha Cerkev.
„Ko je Sin končal delo, ki mu ga je Oče
zaupal, da ga izvrši na zemlji, je bil na
binkoštni dan poslan Sveti Duh, da bi neprestano
posvečeval Cerkev in bi tako verujoči po
Kristusu imeli v enem Duhu dostop k Očetu...
Po njem Oče oživlja vse ljudi, ki so po
grehu umrli, dokler ne bo njihovih umrljivih
teles v Kristusu obudil od mrtvih“(C 4).
Vsa prenova Cerkve je delo Svetega Duha,
zato se Cerkev v vseh časih toliko prenavlja,
kolikor e da voditi Svetemu Duhu. Seveda pa
ima prenova Cerkve za cilj prenovo vseh
njenih članov.
V čim popolnejši meri naj bi postali
zares kristjani, to se pravi v sebi naj
bi imeli Kristusovo misel in Kristusovega duha in iz tega
tudi živeli.
Kristjan ima Kristusovega duha, če v
njem biva Sveti Duh, ki je Kristusov Duh.
Kristusovo miselnost, Kristusov čut ima
kristjan, ker mu je podarjen Sveti Duh.
S tem je kristjan skrivnostno v globoki
resničnosti že včlenjen v življenje troedinega
Boga, živi božje, duhovno življenje.
- Sveti Duh je v nas dvojen. Podpira nas
in spodbuja k dobremu. S svojimi navdihi
in notranjim razsvetljenjem nam pomaga spoznavati,
da Božja beseda, ki jo poslušamo, govori
prav nam v sedanjem duhovnem stanju, in
da je ta beseda odrešujoča za nas prav danes,
v sedanjem trenutku življenja.
Samo v moči Svetega Duha moremo spolnjevati
največjo krščansko zapoved, zapoved ljubezni.
Saj ljubezen ni v prvi vrsti zunanje pravilo
življenja, temveč je notranja moč, ki nagiba
k delovanju, „ker je Božja ljubezen izlita
v naša srca po Svetem Duhu, ki nam je bil
dan“ (Rim 5, 5).
- Sveto petdesetdnevne nam hoče živo vtisniti
v zavest, da smo odrešeni s Kristusovo velikonočno
skrivnostjo, s Kristusovim prehodom skozi
temo smrtnega trpljenja v neminljivo luč
poveličanega življenja pri Očetu. K temu
prehodu k Očetu, ki ga je izvršil Kristus
kot naša Glava, pa bistveno spada tudi podaritev
Svetega Duha, s katerim nas posvečuje poveličani
Kristus.
- Vir: France Oražem; Leto Kristusove skrivnosti 63 - 65
*
obvezno
|