DRUGI ODDELEK
Oče naš
Oče naš, ki
si v nebesih, posvečeno bodi
tvoje ime, pridi k nam tvoje
kraljestvo, zgodi se tvoja
volja kakor v nebesih tako na
zemlji. Daj nam danes naš
vsakdanji kruh in odpusti
nam naše dolge, kakor tudi
mi odpuščamo svojim dolžnikom, in
ne vpelji nas v skušnjavo, temveč
reši nas hudega.
578. Kaj
je izvir molitve očenaš?
Jezus
nas je naučil to nenadomestljivo
krščansko molitev očenaš, ko
ga je eden njegovih učencev
nekoč videl moliti in ga prosil:
"Gospod, nauči nas moliti"
(Lk 11,1). Bogoslužno izročilo
Cerkve je vedno uporabljalo
besedilo sv. Mateja (6,9-13).
"POVZEK
CELOTNEGA EVANGELIJA"
579. Kakšno
je mesto očenaša v Svetem pismu?
Očenaš
je "povzetek celotnega
evangelija" (Tertulijan),
"najpopolnejša molitev"
(sveti Tomaž Akvinski). Postavljena
je v središče govora na gori
in v obliki molitve povzema
bistveno vsebino evangelija.
580. Zakaj se imenuje "Gospodova
molitev"?
Očenaš
se imenuje "Gospodova
molitev" zato, ker nas
jo je naučil sam Gospod Jezus.
581. Kakšno
mesto zavzema očenaš v molitvi
Cerkve?
Očenaš
je najodličnejša molitev Cerkve.
Pri krstu je "izročena"
božjim otrokom, da bi izrazila
njihovo prerojenje za novo življenje.
Evharistija razodeva njegov
polni pomen: njegove prošnje,
ki se opirajo na že uresničeno
skrivnost odrešenja, bodo ob
Gospodovem prihodu popolnoma
uslišane. Očenaš je sestavni
del molitvenega bogoslužja.
"OČE
NAŠ, KI SI V NEBESIH"
582. Zakaj
si lahko "drznemo polni
zaupanja" bližati se k
Očetu?
Zato,
ker nas Jezus, naš Odrešenik,
vodi pred Očetovo obličje in
nas njegov Duh napravlja za
božje otroke. Tako smemo moliti
očenaš s preprostim, otroškim
zaupanjem, veselo gotovostjo,
ponižno drznostjo in gotovostjo,
da smo ljubljeni in bomo uslišani.
583.
Kako je mogoče klicati Boga
za "Očeta"?
Boga
moremo klicati za "Očeta",
ker nam ga je razodel učlovečeni
Božji Sin in nam ga njegov Duh
daje spoznati. Klicanje Očeta
nam daje vstopati v njegovo
skrivnost v vedno novem čudenju
in prebuja v nas hrepenenje,
da bi živeli kot božji otroci.
Z Gospodovo molitvijo se torej
zavedamo, da smo Očetovi otroci
v Sinu.
584. Zakaj
rečemo Oče "naš"?
Beseda
"naš" izraža povsem
nov odnos do Boga. Kadar molimo
k Očetu, ga častimo in poveličujemo
skupaj s Sinom in Svetim Duhom.
V Kristusu smo "njegovo"
ljudstvo in on je "naš"
Bog, zdaj in na vekomaj. Oče
"naš" rečemo zato,
ker je Kristusova Cerkev občestvo
mnogih bratov in sester, ki
so "eno srce in ena duša".
585. S
kakšnim duhom občestva in poslanstva
molimo k Bogu, "našemu"
Očetu?
Molitev
k "našemu" Očetu je
skupna dobrina vseh krščenih.
Zato kristjani čutijo nujni
klic, da skupaj z Jezusom molijo
za edinost njegovih učencev.
Moliti "očenaš" pomeni
moliti z vsemi in za vse ljudi,
da bi spoznali edinega, pravega
Boga in postali eno.
586. Kaj
pomeni izraz "ki si v nebesih"?
Ta
svetopisemski izraz ne pomeni
kraja, temveč način biti: Bog
je onkraj vsega in nad vsem.
Ta izraz naznačuje veličastvo
in svetost Boga samega, a tudi
njegovo navzočnost v srcu pravičnih.
Nebesa, Očetova hiša, je resnična
domovina, kamor težimo v upanju,
medtem ko smo še na zemlji.
"S Kristusom skriti v Bogu"
(Kol 3,3), že živimo v nebesih.
SEDEM
PROŠENJ
587. Kako
je sestavljena Gospodova molitev?
Vsebuje
sedem prošenj Bogu Očetu. Prve
tri so bolj naravnane na Boga
in nas vodijo k njemu zaradi
njegove slave: bistvo ljubezni
je, da najprej mislimo na ljubljenega.
Polagajo nam na srce, za kaj
naj ga posebej prosimo: za posvečenje
njegovega imena, za prihod njegovega
kraljestva in za izpolnjevanje
njegove volje. Druge štiri postavljajo
pred Očeta usmiljenja naše potrebe
in pričakovanja: prosimo ga,
da bi nas nahranil, nam odpustil,
nas podpiral v skušnjavah in
nas rešil zla.
588. Kaj
pomeni: "Posvečeno bodi
tvoje ime"?
Posvečevati
božje ime je pred vsem hvalnica,
ki priznava Boga kot svetega.
Bog je Mojzesu razodel svoje
sveto ime. Hotel je, naj mu
bo njegovo ljudstvo posvečeno
kot sveto ljudstvo, v katerem
prebiva.
589. Kako
je božje ime posvečeno v nas
in v svetu?
Bog
nas kliče k svetosti (1 Tes
4,7). Posvečevati njegovo pomeni
hrepeneti po tem, da bi krstno
posvečenje preželo vse naše
življenje. Vrhu tega pomeni,
da s svojim življenjem in svojo
molitvijo prosimo za to, da
bi vsak človek spoznal in poveličeval
božje ime.
590. Za
kaj prosi Cerkev z besedami:
"Pridi k nam tvoje kraljestvo"?
Cerkev
prosi za dokončni prihod božjega
kraljestva s Kristusovo vrnitvijo
v slavi. A Cerkev moli tudi
za to, da bi božje kraljestvo
že zdaj raslo s posvečenjem
ljudi v Duhu in - po njihovi
zavzetosti - s služenjem pravičnosti
in miru v skladu z blagri. Ta
prošnja je krik Duha in neveste:
"Pridi, Gospod Jezus!"
(Raz 22,20).
591. Zakaj
naj molimo: "Zgodi se tvoja
volja kakor v nebesih tako na
zemlji"?
Očetova
volja je, "da bi se vsi
zveličali" (1Tim 2,3).
Jezus je prišel, da bi popolnoma
izpolnil Očetovo zveličavno
voljo. Boga Očeta prosimo, naj
našo voljo zedini z voljo svojega
Sina po zgledu presvete Marije
in svetnikov. Molimo, da bi
se njegov dobrohotni odrešenjski
načrt povsem izpolnil na zemlji
kakor v nebesih. Po molitvi
moremo "razpoznavati božjo
voljo" (Rim 12,2) in dosegati
"potrpežljivost, da jo
izpolnimo" (Heb 10,36).
592. Kakšen
je pomen prošnje: "Daj
nam danes naš vsakdanji kruh"?
Z
zaupljivo izročitvijo otrok
prosimo Boga za vsakdanjo hrano,
ki jo vsi potrebujejo za življenje,
in priznavamo, da je Bog, naš
Oče, dober nad sleherno dobroto.
Prosimo tudi za milost, da bi
znali tako ravnati, da bi s
pravičnostjo in delitvijo izobilje
enih lajšalo pomanjkanje drugih.
593. Kakšen
je poseben krščanski pomen te
prošnje?
Ker
"človek ne živi samo od
kruha, ampak od vsega, kar pride
iz božjih ust" (Mt 4,4),
se ta prošnja tiče tudi lakote
po božji besedi, lakote po Kristusovem
telesu, ki ga prejemamo v evharistiji,
kakor tudi lakote po Svetem
Duhu. Z neomajnim zaupanjem
prosimo za te darove za danes,
za božji danes. Podarjeni so
nam predvsem v evharistiji,
ki anticipira gostijo prihajajočega
božjega kraljestva.
594. Zakaj
rečemo: "Odpusti nam naše
dolge, kakor tudi mi odpuščamo
svojim dolžnikom"?
Ko
prosimo Boga, naj nam odpusti,
pred njim priznavamo, da smo
grešniki. A hkrati izpovedujemo
njegovo usmiljenje, ker v njegovem
Sinu po zakramentih "prejemamo
odrešenje, odpuščanje grehov"
(Kol 1,14). Naša prošnja pa
bo uslišana samo pod pogojem,
da smo sami prej odpustili.
595. Kako
je odpuščanje mogoče?
Usmiljenje
prodre v naše srce edinole tedaj,
če znamo tudi sami odpuščati,
tudi svojim sovražnikom. Čeprav
se ljudem zdi nemogoče izpolniti
to zahtevo, more vendarle srce,
ki se odpre Svetemu Duhu, ljubiti
do konca kakor Kristus, preoblikovati
ranitev v sočutje in žalitev
v priprošnjo. Odpuščanje je
deležno božjega usmiljenja in
je vrhunec krščanske molitve.
596. Kaj
pomeni:"Ne vpelji nas v
skušnjavo"?
Boga
Očeta prosimo, naj nas ne pusti
samih in v oblasti skušnjave.
Prosimo Duha, da bi znali razločevati
med preizkušnjo, ki daje rasti
v dobrem, in skušnjavo, ki vodi
v greh in v smrt, ter med biti
skušan in privoliti v skušnjavo.
Ta prošnja nas združuje z Jezusom,
ki je premagal skušnjavo s svojo
molitvijo. Prosi za milost čuječnosti
in stanovitnosti do konca.
597. Zakaj
sklenemo s prošnjo: "Temveč
reši nas hudega"?
Hudo
označuje osebo satana, hudobnega
duha, ki se upira Bogu in "zapeljuje
vesoljni svet" (Raz 12,9).
Kristus je že dosegel zmago
nad hudičem. Toda mi prosimo,
da bi bila človeška družina
osvobojena satana in njegovega
delovanja. Prosimo tudi za dragoceni
dar miru in za milost, da bi
vztrajno pričakovali Kristusov
prihod, ki nas bo dokončno osvobodil
hudega.
598. Kaj
pomeni Amen na koncu?
"Ko
odmoliš, tedaj rečeš: 'Amen.'
In s tem Amen, ki pomeni 'Tako
naj se zgodi', sopodpišeš to,
kar vsebuje molitev, ki nas
jo je naučil Bog" (sveti
Ciril Jeruzalemski).
DODATEK
A)
SPLOŠNE MOLITVE
B)
OBRAZCI KATOLIŠKEGA NAUKA
A) SPLOŠNE
MOLITVE
Znamenje
križa
V imenu Očeta
in Sina in Svetega Duha.
Amen.
Slava Očetu
Slava Očetu in
Sinu in Svetemu Duhu, kakor
je bilo v začetku, tako
zdaj in vselej in vekomaj.
Amen.
Zdrava,
Marija
Zdrava, Marija,
milosti polna, Gospod je
s teboj, blagoslovljena si
med ženami in blagoslovljen
je sad tvojega telesa, Jezus. Sveta
Marija, Mati božja, prosi
za nas grešnike zdaj in ob
naši smrtni uri. Amen.
(Rožni
venec), (Angel
Gospodov)
Sveti angel
Sveti angel, varuh
moj, bodi vedno ti z menoj;
stoj mi noč in dan ob strani, vsega
hudega me brani! Prav prisrčno
prosim te, varuj me in vodi
me. Amen.
Molitev
za rajne
Gospod, daj
jim večni pokoj. in večna
luč naj jim sveti. Naj počivajo
v miru. Amen.
Angel Gospodov
Angel Gospodov je
oznanil Mariji – in
spočela je od Svetega Duha.
Zdrava,
Marija...
Glej, dekla
sem Gospodova, – zgodi
se mi po tvoji besedi.
Zdrava,
Marija...
In Beseda
je meso postala – in
med nami prebivala.
Zdrava,
Marija...
Prosi za nas
sveta božja Porodnica.
Da postanemo
vredni obljub Kristusovih.
Molimo.
Nebeški Oče,
po angelu si nam oznanil
učlovečenje svojega Sina.
Posvečuj in podpiraj nas
s svojo milostjo in
nas po njegovem trpljenju in
križu pripelji k slavi vstajenja. Po
Kristusu, našem Gospodu.
Amen.
Slava Očetu...
Raduj se,
Kraljica nebeška
Raduj se,
Kraljica nebeška, aleluja, Zakaj
On, ki si ga bila vredna nositi,
aleluja. Je vstal, kakor
je rekel, aleluja. Prosi
za nas Boga, aleluja. Veseli
in raduj se, Devica Marija,
aleluja. Ker je Gospod res
vstal, aleluja.
Molimo.
Vsemogočni
Bog, z vstajenjem svojega Sina
Jezusa Kristusa si razveselil
človeštvo. Po priprošnji njegove deviške
matere Marije naj dosežemo veselje
večnega življenja. Po Kristusu,
našem Gospodu. Amen.
Pozdravljena,
Kraljica
Pozdravljena,
Kraljica, mati usmiljenja, življenje,
veselje in upanje naše, pozdravljena!
K tebi vpijemo izgnani
Evini otroci, k tebi zdihujemo,
žalostni in objokani v tej
solzni dolini. Obrni torej,
naša pomočnica, svoje milostljive
oči v nas in pokaži nam po
tem izgnanstvu Jezusa, blagoslovljeni
sad svojega telesa.
O milostljiva,
o dobrotljiva, o sladka Devica
Marija!
Magnifikat
Moja duša
poveličuje Gospoda, moje
srce se raduje v Bogu, mojem
zveličarju. Ozrl se je na
nizkost svoje dekle, glej,
odslej me bodo blagrovali
vsi rodovi. Velike reči mi
je storil Vsemogočni, njegovo
ime je sveto. Iz roda v rod
skazuje svoje usmiljenje vsem,
ki mu zvesto služijo. Dvignil
je svojo močno roko, razkropil
je vse, ki so napuhnjenih
misli. Mogočne je vrgel
s prestola in povišal je
nizke. Lačne je napolnil
z dobrotami in bogate je
odpustil prazne. Sprejel
je svoje izvoljeno ljudstvo,
kakor je obljubil našim
očetom. Spomnil se je svoje
dobrote do Abrahama in vseh
njegovih potomcev. Slava
Očetu in Sinu in Svetemu
Duhu, kakor je bilo v začetku,
tako zdaj in vselej in
vekomaj.
Amen.
Pod tvoje
varstvo pribežimo
Pod tvoje
varstvo pribežimo, o sveta
božja Porodnica, ne zavrzi
naših prošenj v naših potrebah, temveč
reši nas vselej vseh nevarnosti, o
častitljiva in blagoslovljena
Devica, naša gospa, naša
srednica, naša besednica! S
svojim Sinom na spravi, svojemu
Sinu nas priporoči, svojemu
Sinu nas izroči!
Hvaljen,
Gospod
Hvaljen, Gospod,
Bog naših očetov, obiskal
je svoje ljudstvo in nas odrešil. Obudil
nam je mogočnega Zveličarja v
hiši svojega služabnika Davida. Napovedal
ga je po svojih svetih prerokih,
ki so ga oznanjali od davnih
vekov. Rešil nas bo naših
sovražnikov, otel iz rok
vseh, ki nas črtijo. Izkazal
nam je usmiljenje, kakor
je obljubil očetom, spomnil
se je svoje svete zaveze. Prisegel
je Abrahamu. našemu očetu, da
bomo rešeni iz rok sovražnikov.
Brez strahu bomo služili
Gospodu v svetosti in pravičnosti
vse dni življenja. In ti,
dete, boš prerok Najvišjega, pojdeš
namreč pred Gospodom, pripravljat
mu pota. Po tebi bo ljudstvo
spoznalo Odrešenika, ki ga
bo rešil njegovih grehov. Obiskal
nas bo po prisrčnem usmiljenju Vsemogočnega kakor
sonce, ki vzhaja z višave. Razsvetlil
bo vse, ki sedijo v temi in
smrtni senci, in naravnal
na pot miru vse naše korake. Slava
Očetu in Sinu in Svetemu
Duhu, kKakor je bilo v začetku,
tako zdaj in vselej in
vekomaj.
Amen.
Tebe, Boga,
hvalimo
Tebe, Boga,
hvalimo, tebe, Gospoda, poveličujemo. Tebe,
večnega Očeta, časti vsa
zemlja. Tebi vsi angeli, tebi
nebesa in vse oblasti, tebi
kerubi in serafi neprenehoma
prepevajo: Svet, svet, svet
si ti,
Gospod, Bog vsega
stvarstva. Polna so nebesa
in zemlja veličastva tvoje
slave.
Tebe hvali apostolov
slavni zbor,
tebe prerokov hvalevredno
število,
tebe mučencev sijajna
vojska.
Tebe po vsej
zemlji slavi sveta Cerkev:
Očeta neskončnega
veličastva, častitega tvojega
Sina, pravega in edinega; in
Svetega Duha Tolažnika.
Ti, Kristus,
Kralj veličastva, ti si Očetov
večni Sin.
Ti se nisi
branil učlovečenja v telesu
Device, da si odrešil človeka.
Ti si premagal
želo smrti in vernim odprl
nebeško kraljestvo.
Ti sediš na
desnici božji v slavi Očetovi.
Da prideš
kot sodnik sodit, verujemo.
Tebe torej
prosimo, pridi na pomoč
svojim služabnikom, ki si
jih odkupil z dragoceno krvjo.
Daj, da bomo
v večni slavi prišteti tvojim
svetim.
Reši svoje
ljudstvo in blagoslovi svojo
lastnino, ti bodi naš voditelj in
vladar na veke.
Vsak dan ti
hočemo prepevati hvalo in
slaviti tvoje ime vekomaj.
Ohrani nas,
Gospod, ta dan brez greha, usmili
se nas, usmili se nas.
Tvoja dobrota
naj nas vedno spremlja, to
vdano pričakujemo od tebe.
Gospod, vate
zaupam, naj ne bom osramočen
nikoli.
O pridi,
Stvarnik, Sveti Duh,
O pridi, Stvarnik,
Sveti Duh, obišči nas, ki
tvoji smo, napolni s svojo
milostjo srce po tebi ustvarjeno. Ime
je tvoje Tolažnik in dar
Boga Najvišjega, ljubezen,
ogenj, živi vir, posvečevalec
vseh stvari.
Sedmero ti
darov deliš, desnice prst
Očetove, obljubil tebe Oče
je, zgovorna moč apostolov.
Razsvetli
z lučjo nam razum, ljubezen
v naša srca vlij, v telesni
bedi nas krepčaj, v slabosti
vsaki moč nam daj.
Odženi proč
sovražnika in daj nam stanoviten
mir, pred nami hodi, vodi
nas in zla nas varuj vsakega.
Po tebi naj
spoznavamo Očeta in Sina
Božjega, in v tebe trdno
verujemo, ki izhajaš večno
iz obeh. Amen.
Pridi,
pridi, Sveti Duh,
Pridi, pridi,
Sveti Duh, iz nebes na nas
razlij svoje lúči
svetli sij!
Pridi, oče
revežem, ki deliš darove
vsem, pridi, srcem svetla
luč!
Ti olajšaš
nam bridkost, ti si dušam
sladki gost, ti jih sládko
poživiš.
V hudem trudu
si nam mir, v vročem dnevu
hladen vir in tolažba v žalosti.
O, ti luč
preblažena, daj, razsvêtli
srca vsa zvestih svojih vernikov.
Saj brez tvoje
milosti človek poln je bednosti, krivdi
ne izógne se.
Duši madeže
izmij, kar je súho,
spet zalij in ozdrávi
rane vse!
Upogni, kar
upira se, vse ogrej, kar
mrzlo je, vôdi vse,
ki so zašli.
In sedméro
vlij darov v duše svojih
vernikov, saj ti v vsem zaupajo.
Za krepost
plačilo daj, srečno smrt
in sveti raj, v njem veselje
vekomaj. Amen.
Duša Kristusova,
posveti me
Duša Kristusova,
posveti me. Telo Kristusovo,
zveličaj me. Kri Kristusova,
napoji me. Voda strani Kristusove,
operi me. Trpljenje Kristusovo,
utrdi me. O dobri Jezus,
usliši me. V svoje rane sprejmi
me. Od tebe se ločiti ne
pusti me. Pred hudim sovražnikom
brani me. Ob uri moje smrti
pokliči me in k tebi priti
pusti me, da bom s tvojimi
svetniki hvalil te na vekov
veke. Amen.
Rožni venec
Molimo
Zdrava Marija,
ko izgovorimo Jezus,
dodamo v vsakem od petih
delov, ... ki... in to
molitev ponovimo 10x
Vesele
skrivnosti
(molimo v
ponedeljek in soboto)
- … ki si ga
Devica od Svetega Duha
spočela.
- … ki si ga
Devica v obiskovanju
Elizabete nosila.
- … ki si ga
Devica rodila.
- … ki si ga
Devica v templju darovala.
- … ki si ga
Devica v templju našla.
Svetle
skrivnosti
(molimo v
četrtek)
- … ki je bil
krščen v Jordanu.
- … ki je v
Kani naredil prvi čudež.
- … ki je oznanjal
božje kraljestvo in
klical ljudi k spreobrnjenju.
- … ki je na
gori razodel svoje veličastvo.
- … ki je postavil
sveto evharistijo.
Žalostne
skrivnosti
(molimo v
torek in petek)
- … ki je za
nas krvavi pot potil.
- … ki je za
nas bičan bil.
- … ki je za
nas s trnjem kronan
bil.
- … ki je za
nas težki križ nesel.
- … ki je za
nas križan bil.
Častitljive
skrivnosti
(molimo v
sredo in nedeljo)
- … ki je od
mrtvih vstal.
- … ki je v
nebesa šel.
- … ki je Svetega
Duha poslal.
- … ki je tebe,
Devica, v nebesa vzel.
- … ki je tebe,
Devica, v nebesih kronal.
Kesanje
Moj Bog, žal
mi je, da sem grešil. Žal
mi je zato, ker sem z grehi
zaslužil tvojo kazen. Posebno
pa mi je žal, ker sem razžalil
tebe, ki si moj najboljši
Oče in vse ljubezni vreden.
Trdno sklenem, da te ne bom
več žalil; pomagaj mi po
Gospodu našem Jezusu Kristusu.
Amen.
B)
OBRAZCI KATOLIŠKEGA NAUKA (nazaj
na Splošne molitve)
Obe zapovedi
ljubezni (Mt 22,37-39)
Ljubi Gospoda,
svojega Boga, z vsem srcem,
z vso dušo in vsem mišljenjem.
Ljubi svojega
bližnjega kakor samega sebe.
Zlato pravilo
(Mt 7,12)
Tako torej
vse, kar hočete, da bi ljudje
storili vam, tudi vi storite
njim!
Blagri
(Mt 5,3-12)
- Blagor ubogim v
duhu,
- kajti njihovo je
nebeško kraljestvo.
- Blagor žalostnim,
- kajti potolaženi
bodo.
- Blagor krotkim,
- kajti deželo bodo
podedovali.
- Blagor lačnim in
žejnim pravičnosti,
- kajti nasičeni bodo.
- Blagor usmiljenim,
- kajti usmiljenje
bodo dosegli.
- Blagor čistim v
srcu,
- kajti Boga bodo
gledali.
- Blagor tistim, ki
delajo za mir,
- kajti imenovani
bodo Božji sinovi.
- Blagor tistim, ki
so zaradi pravičnosti
preganjani,
- kajti njihovo je
nebeško kraljestvo.
- Blagor vam, kadar
vas bodo zaradi mene
zasramovali, preganjali
in vse húdo o
vas lažnivo govorili.
- Veselite in radujte
se, kajti vaše plačilo
v nebesih je veliko.
Tako so namreč preganjali
že preroke, ki so bili
pred vami.
Tri božje
kreposti
Štiri glavne
kreposti
Sedem darov
Svetega Duha
Dvanajst
sadov Svetega Duha
- ljubezen
- veselje
- mir
- potrpežljivost
- velikodušnost
- dobrota
- dobrohotnost
- krotkost
- zvestoba
- skromnost
- vzdržnost
- čistost
Pet cerkvenih
zapovedi
- 1. Udeležuj se maše
v nedeljo in druge zapovedane
praznike in ne opravljaj
nobenih del in dejavnosti,
ki ogrožajo posvečevanje
teh dni.
- 2. Spovej se svojih
grehov in prejmi zakrament
sprave vsaj enkrat na
leto.
- 3. Prejmi zakrament
evharistije vsaj o veliki
noči.
- 4. Zdrži se uživanja
mesa in upoštevaj post
v dnevih, ki jih je
Cerkev določila.
- 5. Podpiraj Cerkev
v njenih gmotnih potrebah
po svojih zmožnostih.
Sedem telesnih
del usmiljenja
- lačne nasičevati
- žejne napajati
- popotnike sprejemati
- nage oblačiti
- bolnike obiskovati
- jetnike reševati
- mrliče pokopavati
Sedem duhovnih
del usmiljenja
- grešnike svariti
- nevedne učiti
- dvomljivcem prav
svetovati
- žalostne tolažiti
- krivico voljno trpeti
- žaljivcem iz srca
odpustiti
- za žive in mrtve
Boga prositi
Sedem glavnih
grehov
Štiri poslednje
reči
[Katekizem 4/4.del - Molitev za vsak dan. Splošne molitve. Obrazci katoliškega nauka]
*
obvezno
|